Eelkooli õppekava:
Üldeesmärgid:
· aidata lapsel kooliga kohaneda;
· luua aktiivset ja positiivset suhtumist teadmiste ja kogemuste omandamisse;
· korrastada olemasolevaid teadmisi põhiainevaldkondades;
· arendada tunnustatud käitumisnormidele vastavat käitumisoskust;
· anda positiivne kooli- ja õpikogemus, et luua valmisolek ja soov koolis olla
Õppetegevus :
Õppetöö läbiviimisel on aluseks ainetevahelisel integratsioonil tuginev üldõpetuse põhimõte. Tegevuste kavandamisel ja korraldamisel lõimitakse järgmisi tegevusi: kuulamine, kõnelemine, lugemine, kirjutamine, vaatlemine, uurimine, võrdlemine, arvutamine, keskendumisharjutused ja kunstitegevused.
Keel ja kõne :
Eesmärgid:
· julgustada last ennast väljendama;
· arendada igapäevast suhtlemisoskust;
· suunata last õige häälduse, õigete grammatiliste vormide ja lauseehituse kujunemisel, laiendada sõnavara;
· täpsustada sõnade tähendusi;
· tutvustada lasteraamatuid;
· kujundada lugemise ja kirjutamise alusoskuseid;
· arendada mitmesuguseid õpioskusi: vaatlemist, kuulamist ja kõnelemist, vestlemist, jutustamist, rollides esinemist, küsimustele vastamist
Matemaatika:
Eesmärgid:
· kujundada esemete järjestamise, rühmitamise, võrdlemise ja oluliste tunnuste järgi
· õpetada määrama esemete arvu, tundma arvurida ning järjestusseoseid arvude reas, sooritama tegevusi hulkadega;
· harjutada arvude liitmist ja lahutamist;
· käsitleda numbreid ja numbrite kirjutamist;
· tutvustada suurusi ja nende mõõtmist igapäevaelust tuttavate mõõtühikute abil;
· arendada kehade ja kujundite praktilise tundmise taset;
· luua vajalik alus koolimatemaatika õppimiseks;
· arendada loogilist mõtlemist
Käeline tegevus :
Eesmärgid:
· kujundada käelisi oskusi ja vilumusi läbi erinevate tehnikate;
· arendada kujutlusvõimet ja loovust;
· õpetada töö- ja korraharjumusi;
· arendada iseseisvust, taiplikkust ja algatusvõimet;
· kujundada erinevate töövahendite käsitsemise oskust;
· suunata lapsi tajuma värve, õpetada nägema ja edasi andma lihtsaid motiive ümbritsevast elust ja loodusest
Õppimises kasutatakse ka erinevaid tähelepanu, keskendumist ja loogikat vajavaid õppemänge.
*Õpikunsti eelkooli eesmärgiks ei ole õpilasi ette valmistada ühegi kooli katseteks
*Koolivaheaegadel tunde ei toimu
*Grupp alustab tööd, kui koos on min 4 last